Project Armenië

In samenwerking met de Stichting Pijnackernaren Helpen Armenië (St. PHA) werkt Rotary Club Pijnacker-Nootdorp aan een project ten behoeve van een coöperatie van 140 boeren in Talin, een gemeente ongeveer 70 km van Yerevan, de hoofdstad van Armeni�.

Deze 140 boeren beschikken over 10.000 ha land, waarvan momenteel slechts 4.000 ha gebruikt wordt voor de verbouw van graan. Met behulp van de nodige landbouwmachines kan de coöperatie ervoor zorgen dat de boeren een veel groter stuk land kunnen bewerken.

Tijdens het gezamenlijke bezoek van de Stichting PHA en leden van Rotary Club Pijnacker-Nootdorp is de gemeente Talin bezocht en zijn gesprekken gevoerd met de burgemeester van Talin en de President van de landbouwco�peratie. Voorts is er samenwerking gezocht met de Rotary Club van Yerevan om de uitvoering van het project soepel te laten verlopen.

Het beoogde project gaat om de levering van 3 landbouwmachines met een totaalwaarde van zo'n € 40.000.