Vrijheidsmaaltijd

De Rotary Club Pijnacker-Nootdorp organiseerde op 5 mei jl. voor de 2e keer een gezamenlijke Vrijheidsmaaltijd in De Knoop, het clubgebouw van Scouting Nootdorp, Laakweg 2c in Nootdorp.

Vanaf 17:15 uur al kwamen de eerste gasten binnen druppelen en zochten onder het genot van een drankje een plekje aan de gezellig gedekte tafels.

Na een welkomstwoord van de aspirant voorzitter, een woordje van burgemeester Björn Lugthart en enkele huishoudelijke mededelingen werd de soep uitgeserveerd. Op tafel stonden broodjes met dips en allerlei smaakmakers om zelf toe te voegen.
Het recept voor deze heerlijke soep is van chefkok Nadia Zerouali.

Na de soep was er Eton Mess als dessert, waarbij vooral de aardbeien van de Hoogsewetering uit Pijnacker een ieder prima smaakten!

Bert Huijgen was voor deze Vrijheidsmaaltijd uitgenodigd als gastspreker, hij vertelde o.m. over de voedseldroppings ten tijde van de Tweede Wereldoorlog in omgeving Pijnacker-Nootdorp. Met name authentieke items als voedselbonnen, zelfgemaakt houten spelmateriaal waren bijzonder om te kunnen zien, zeker ook voor enkele jeugdige bezoekers!

Voor de Rotary Club Pijnacker-Nootdorp was de avond erg geslaagd: er waren in totaal 61 deelnemers, waaronder ook wethouders Peter Hennevanger en Marieke van Bijnen. We hopen dat dit initiatief een mooie traditie kan worden in Pijnacker-Nootdorp!