Rotary Club Pijnacker-Nootdorp steunt HOF Delfgauw met tuingereedschap en geldbedrag

HOF Delfgauw is een kleinschalig zorg- en woonproject voor tien jongvolwassenen van 20-25 jaar met een verstandelijke beperking aan de Zuideindseweg in Delfgauw, naast het kerkelijk centrum. HOF staat voor House of Friends. Op maandag 13 mei 2022 was Monique Olderach te gast bij de Rotary Club Pijnacker-Nootdorp om over dit bijzondere initiatief te vertellen.

Monique is voorzitter van het bestuur van de Stichting HOF Delfgauw en moeder van een van de jongeren die nu nog thuis wonen, maar vanaf 2 september verhuizen naar HOF Delfgauw. De ouders van de jongeren kochten een bedrijfspand en maakten er een bewoonbaar pand van met tien appartementen en enkele gemeenschappelijke ruimten; alles op een zo duurzaam mogelijke manier. De gemeenschappelijke ruimtes zijn een woonkamer met keuken en een game/fitness ruimte op zolder. Ook is er een eigen kamer voor de zorgverlener, die 24 uur aanwezig is. De jongeren werken allemaal vier dagen op een dagbesteding in Pijnacker-Nootdorp of omgeving. Voor de tuin stond de gemeente een stukje snippergroen af. De jongeren collecteerden zelf om tuingereedschap te kunnen aanschaffen. Aan het eind van de presentatie, toen alle vragen waren beantwoord, kwamen verschillende Rotarians tevoorschijn met bezems, harken en ander tuingereedschap. Monique was aangenaam verrast en nam de spullen dankbaar in ontvangst. En dat was nog niet alles, want de Rotary Club overhandigde haar ook nog een cheque van € 250.

Meer informatie over dit mooie project is te vinden op de website www.hofdelfgauw.nl